torstai 19. syyskuuta 2013

Kärsimättömyys

Nyt jo iski ensimmäinen kärsimättömyyden tunne. Vain pari viikkoa takana aktiivista muutokseen pyrkimistä, ja jo nyt ärsyttää, kun en selkeästi ole hoikempi ja kevyempi. Mitä tiedän että kärsimättömyys on laihduttajan suurin vihollinen, koska juuri se saa lopulta luovuttamaankin. Iän myötä tämä tilanne on siinä mielessä pahentunut, että olen huomannut että paino putoaa huonommin. Tiedän että parikymppisenä tällä parin viikon syömisellä olisin oikeasti jo laihtunut selvästi. Saattaa asiaan vaikuttaa myös lääkitykseni, ja kehoni taipumus kerätä nestettä. Mutta silti. Kun tosissaan  tekee muutosta, olisi tosissaan kiva äkkiä nähdä vaa'allakin tulosta.

Minä tyhmä olen pomppinut sitten kuitenkin vaa'alla harva se päivä, vaikka ei edes ole vaakaa kotona. Miten tyhmää, kun kyseessä yrittää olla loppuelämän projekti. Tosiasiahan on, että jossain vaiheessa painon on ihan pakko pudota, jos jatkan paastoilua, liikuntaa ja muutenkin pyrkimystä parempaan syömiseen. Mutta mikä siinä on, että tulosta haluaisi nähdä hetinyt?

Myönnän, että olen kaikinpuolin muutenkin aika kärsimätön ja lyhytpinnainen. Yleensäottaenkin haluaisin asioiden tapahtuvan nyt välittömästi, ja inhoan
odottelua. Minulla on siis työtä itseni kanssa, jos aion loppuelämän projektiani jatkaa ja jaksaa. Ja onhan minun jaksettava, muuta vaihtoehtoa kun ei ole.

6 kommenttia:

  1. Sulla on mun luonto! Meitä ihan yhtä hätäsillä housuilla varustettuja taitaa olla enemmänkin. Ja niin sitä kovasti toivoo nytkähdyksiä alaspäin, että vaakalle on hypättävä kuin riivattuna joka aamu. Voin kertoa, että nyt ene-dietillä meinaa syödä naista, jos paino on pudonnut vain 100g/vrk, kun mun pää sanoo että pitäsi pudota ainakin 300g päivässä :)

    Josko tää prosessi opettaisi edes hitusen kärsivällisyyttä?

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä niin, kyllä meitä taitaa olla valitettavankin paljon, hätäilijöitä. Vaikka järki sanoo, että vuosien saatossa kertyneet kilot vaativat vuosien muutoksenkin, niin silti... huoh. Tyhmintä omalla kohdallani on se, että odotan isoa pudotusta VAIKKA olen syönyt ihan liikaa, että se olisi edes mahdollista! Ihan kuin olisi aivoissa vikaa tähän asiaan liittyen! Tsemppiä Matamiina sinulle myös!

      Poista
  2. Pakko tätä on kompata: Näinhän se menee täälläkin. Joka siunattu aamu siihen vaa'alle on hypättävä. Tulos sitten säätelee, alkaako päivä hyvin vai huonosti. Jos paino on pudonnut, päivä alkaa hyvin. Jos vaaka on samassa, päivä alkaa huonosti. Jos painoa on tullut lisää, sen useimmiten tiedän ilman vaakaakin enkä mene vaa'alle silloin lainkaan. Se on tosin vaarallista, sillä usein tämä on johtanut siihen, etten mene siihen vaa'alle lähimpiin kuukausiin ja tai jopa vuosiin. Silloin paino alkaa näkyä peilistä ja tuntua vaatteista.

    Mutta ihme juttu tuo kärsimättömyys. Hitaasti tulevia tuloksia on niin vaikea odotella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikalailla samanlaisia kokemuksia on minullakin. Juuri tuosta on lähteneet kauheat painonnousuvaiheet liikkeelle, kun en ole uskaltautunutkaan viikonlopun jälkeen vaa'alle. Kun ei joudu kohtaamaan sitä lukemaa siellä, hairahtuu niin helposti väärälle polulle pitkäksi aikaa. Kunnes jokin saa silmät aukenemaan, kiristävä housunvyötärö, hirmuinen valokuva tai mikä milloinkin. Eli toisinsanottuna kyllä siellä vaa'alla on säännöllisesti (joka ei kylläkään välttämättä tarkoita päivittäin), mutta siihen pitäisi oppia suhtautumaan oikein. Ja sekös se on helppoa...

      Poista
  3. Painon kanssa taiteilija täälläkin! Mutta minä olen päättänyt että vaaka ei ole minun kaveri, mutta tuo 5:2 systeemi kyllä! Olen nyt ollut paastopäivillä 7 viikkoa ja vaatteissa kyllä jo näkyy ja tuntuu että varmaan on kilojakin lähtenyt. Mulle iskis just tuo sama epätoivo jos vaakaa käyttäisin...ja siinä ois hypättävä varmaan joka vessakäynnin jälkeenkin! Mulle kolhti toi 5:2 ja tällä uudella elämäntavalla aion jatkaaaaaaaa. Tsemppiä myös sinulle. Aion seurata tätä blogiasi aktiivisesti. Nimim. Taiga 5:2

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Taiga! Kiva kun kommentoit. Olet oikeassa kyllä tuon vaa'an suhteen. Mutta minä olen jotenkin niin kummallinen, että jos minulla ei ole mitään välinettä, jolla kontrolloin itseäni tai syömistäni, alan lipsua ja huijata itseäni. En käsitä miksi?! Aina kun lopetan vaa'alla käymisen, paino alkaa nousta. On helpompi syödä mitä sattuu, kun se ei heti näy missään. Vaaka kun on aika armoton. Kiva että olet 5:2:sesta löytänyt itsellesi hyvän keinon hallita painoa. Jatketaan sinnikkäästi, tsemmpiä sinulle myös!

      Poista

Kiitos että kommentoit blogiini! Minulla on kommenttien valvonta käytössä, joten älä hämmästy sitä ettei viestisi näy heti. :)