sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Valoa tunnelin päässä?

Viides päivä kohta lopuillaan. Tänään on ollut henkisesti jo helpompaa. Oikeastaan eilen jo helpotti iltaa kohti, ystävän tuella on ihmeellinen vaikutus. :) Ja miehenkin. Olen onnekas, kun minun ei tarvitse tarpoa yksin. Kai eilen vaikeinta oli koko asian tajuaminen, se etten oikeastaan olisi halunnut joutua näkemään tuommoista asiaa itsessäni. Nyt olen kuitenkin ihan iloinen, että jouduin sen tajuamaan. Ja olikin sitten ihan kiva ilta. Asennemuutosta tämä kaikki vaatii, mutta olen siihen valmis. Eikä pelkkää asennemuutostakaan, vaan ihan konkreettista muutosta. Vähän se pelottaa, mutta enemmän pelottaa entinen tapa elää.

Tänään on fyysisesti ollut kyllä aika heikko olo, ja edelleen päänsärkyinen. Päänsärky ei voi johtua juomattomuudesta, koska juon oikeasti tosi paljon. Minulla on krooninen migreeni muutenkin, joten ei sinänsä ole yllättävää että pää reagoi nyt tähänkin. Migreenilääke on kyllä auttanut. Hiukan kuitenkin hirvittää alkava työviikko, että kuinka pärjään. Kotona olen jaksanut vähän touhuilla, mutta helposti kyllä pimemee silmissä ja heittää päässä. Noh, ei minun työni onneksi fyysisesti raskasta ole, joten enköhän minä selviä.

Kaikenkaikkiaan on paljon enemmän positiivinen olo kuin negatiivinen. Luulin tämän olevan hankalempaa. Siis sillä tavoin hankalempaa, että olisi nälkä, tai saisi koko ajan taistella mielitekojen kanssa. Nyt vaikeudet ovatkin olleet ihan muissa asioissa. Olen nyt alkanut uskoa, että selviän tästä kuukaudesta. Ja vaaka on joka aamu näyttänyt alempaa lukemaan, joten eiköhän se painokin putoa riittävästi. Hauskaa on se, että jotenkin tuntuu hirveästi keventyneelle jo nyt, heh. Eikä edes ensimmäinen viikko ole täynnä. Joten koitan nyt vaikeampina hetkinä kuvitella sitä oloa kuukauden päästä, jospa se antaisi voimaa myös.

6 kommenttia:

  1. Mulla tuli tänään 6 päivää täyteen täysnutrauksella. Hyvin on menny! Vähän teki tiukkaa tänään ku porukoilla oli ruokana spagettia ja jauhelihakastiketta :P en sortunu! Joka päivä juon sen viis pussia (suklaata tai mansikkaa) ja lisäks 2-3l vettä. Kahvi rasvattomalla maidolla ja vihreä tee (jopa 1l päivässä) menee kanssa alas. Kurkkupastilleja ja purkkaa jonkin verran joutunu käyttää, mutta perkele ku niihin tulee himo! Eka punnitus vasta ku viikko tulee täytee, eli tiistaina! Voin tulla sulle raportoimaan kuin kävi. Tsemppiä jatkoon!! Ps sori virheet, kirjoitan kännykällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, tule ihmeessä kertomaan kuinka on mennyt? Etkö syö ollenkaan siis vihanneksia? Minulle ravintoterapeutti suositteli kyllä sitä viittäsataa grammaa lisäksi kasviksia päivässä, ja olen niitä sen määrän varmaan syönytkin. Ja oisi kyllä aika vaikeaa ilman, täytyy sanoa. Tsemppiä sullekin!

      Poista
  2. Eikös teitin ohjeissa ole mitään mainintaa proteiinin lisäämisestä? Sitten kun joskus mä aloitan eneilyn, niin mun ohjeissa on vielä maininta, että 50g protskuja pitäisi lisätä myös....
    Tsemppiä jatkoon molemmille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi. Ei kyllä ollut mitään puhetta proteiinin lisäämisestä. Hm, vähän kummallista kun on näin moninaiset ohjeet. Täytyy keskiviikkona kysyä, kun on puhelinaika ravintoterapeutille. Onko sinulla Pellukka joku kaloriraja myös siinä, että mitkä saa korkeintaan olla kokonaiskalorit?

      Poista
  3. On joo, 800 kaloria saa olla päivässä. Pussien lisäksi saa syödä niitä sallittuja kasviksia sen puol kiloo ja sitten se 50g proteiinia pitää mahduttaa tuohon kalorimäärään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok. No itse olen järkeillyt myös näin, että periaatteessa näin voisi tehdä, jotakin proteiinipitoista lisätä vaikkapa salaatin sekaan, jos mahtuu noihin kaloreihin. Mutta varsinaisesti sitä ei ohjeissani lue. Tosin rt sanoi että ovat päivittämässä ohjeita, joten saattaa olla että se on tulossa ohjeisiin jatkossa.

      Poista

Kiitos että kommentoit blogiini! Minulla on kommenttien valvonta käytössä, joten älä hämmästy sitä ettei viestisi näy heti. :)