maanantai 27. tammikuuta 2014

Ene päivä 6 ja ihan uusi olo!

Tänään on ollut ihan täysin uusi olo. Aamulla vähän heitti päässä ja oli tokkurainen olo, mutta kun siitä piristyin, ei mitään valittamista ole ollut. Ei edes päänsärkyä. Kengännauhoja sitoessa kumartuneena vähän alkoi huimata, mutta siinä se. Olen ollut pirteä ja hyvinvoiva, ja oikeastaan tosi iloinen. Ei tämä niin kamalaa olekaan! :)

Suolaisten keittojen kanssa saattaa tulla ongelmaa vielä, ne alkaa näköjään aika nopeasti tökkiä. Olen kyllä paistellut vihanneksia keiton joukkoon jne., mutta silti. Mietinkin, että jos päivällisen aikaan söisinkin vaikkapa tonnikalaa vedessä tms. salaatin kanssa. Enkä söisikään kahta suolaista keittoa päivässä, ettei ala ihan kokonaan tökkimään maut. Allevon peruna-purjokeitto on kyllä hyvin muunneltavissa, kun on niin mieto maku, mutta parsakaali-basilikan hajukin on ikävä. Katsotaan nyt kuinka menee. Joka päivä kuitenkin merkkaan syömisen Kiloklubiin ja katson että kalorit ovat sallituissa rajoissa, joten enköhän pikkuisen voi säätää syömisiä tarvittaessa ilman että ene kärsii.

4 kommenttia:

  1. Hei. Löysin tämän blogisi avian sattumalta. Täälä aloitellaan eneä. ajattelin kyllä toteuttaa sen Pussi&ruoka yhristelmänä, ja laskea kalorit , että jää alle 800. Nälkää ei ole ollut näin eka päivänä, mielitekoja senkin edestä. Minulla näillä näkymin leikkaus edessä maaliskuun puolenvälin paikkeilla.

    VastaaPoista
  2. Moikka! Kiva kun löysit ja tulit kirjottamaan. :) Siellä sitten elellään aika jännittäviäkin aikoja, kun on leikkauskin lähellä. Tsemppiä vain eneilyyn sullekin ja käy toki kertomassa kuululisia. :)

    VastaaPoista
  3. Mä olen kanssa miettinyt noita suolaisia keittoja ihan tosissani, suurinosa niistä ei todellakaan ole minun suun mukaisia. Mä täällä jo hieman aloin valmistautumaan ja tilasin Nutriletin kana ja kasviskeittoja suolaisiksi keitoiksi. Muita en välttämättä saa alas. Tosin ne oli myös tarjouksessa yhdessä Nutriletin suklaan kanssa, joten mun pussit on nyt kasassa kokolailla.

    Mun leikattu kaveri kertoi,että hän joi silloin useampi vuosi sitten(maku vaihtoehtoja ei ollut silloin näin montaa kuin nyt) suolaisista pelkkää kanakeittoa. Systeemi oli sellainen, että jokaista kanakeitto suullista vastaan vettä reilusti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en jotenkin pysty semmoiseen, että väkisin yritän niellä jotain kamalaa. Mielummin sitten varioin jotenkin tuota toista ateriaa. Nyt on tullut semmoinen olo, etten oikein edes uskalla enää ostaa mitään uutta makuakaan suolasista, en jotenkin usko että kovin hyvää voisi olla mikään maku. Peruna-purjoa lipittelen niin kauan kuin maistuu. Muutaman parsakaali-basilikankin saatan vielä alas saada, jos paistelen pannulla vihanneksia joukkoon ison kasan. :P

      Poista

Kiitos että kommentoit blogiini! Minulla on kommenttien valvonta käytössä, joten älä hämmästy sitä ettei viestisi näy heti. :)