keskiviikko 4. joulukuuta 2013

Pikkujouluista selvitty

Tämän vuoden pikkujoulut on nyt selvitty ilman painonnousua. Se lienee jo saavutus. Aikaisemmin KAIKILLA tavoilla laihduttaessani olen saanut plussakiloja jo joulukuun alusta lähtien, joita sitten on pudoteltu alkuvuodesta, jos on pettymykseltä ja muulta jaksettu. Joskus on suklaan syöminen jatkunut vielä koko tammikuunkin. Nyt olen juhlinut kaikki juhlat ihan normaalisti, syönyt suklaitakin, jopa ihan arki-iltana kotona. Paastopäivät ovat kuitenkin jaksaneet ne herkuttelut nollata, joskaan pudotusta ei tietenkään ole tullut. Mutta juuri tätä olen kaivannut, keinoa jolla elää ikäänkuin normaalisti ja vapaasti, ilman että paino nousee. Nojoo, tästä olen jo monta kertaa puhunut.

Jouluviikko ja seuraavakin arveluttavat. Olen kovasti miettinyt toimintasuunnitelmaa sinne. Alunperin ajattelin, etten jouluviikolla paastopäivää pidä ollenkaan. Mutta en haluaisi toisaalta antaa kovin paljon painon nousta, joten mietin että josko kuitenkin tapaninpäivän jälkeen perjantaina pitäisin paastopäivän. Se voisi tuntuakin mukavalle kaiken sen syömisen jälkeen.Ja samaa voisi toteuttaa seuraavallakin viikolla, edes yhden paastopäivän jos pitäisi. Se ei ehkä ole helppoa, paastoilla lomalla, mutta haluaisin kuitenkin yrittää. En millään haluaisi vanhoja lukemia vaa'alle, vaikka kuinka joulu onkin. Ja tokihan sitä voi yrittää syödä järkevästikin, ettei ole pakko kaikkea mähkiä tolkuttomasti, mitä on tarjolla. Mutta todennäköisesti kuitenkin tulee syötyä enemmän kuin yleensä.

Tammikuun alkuun olen nyt suunnitellut pientä pussikeittokuuria. Olen sitä kovasti miettinyt, että pidänkö vai enkö. Mutta haluan kokeilla. Tilasin itselleni kuuden päivän valmiin paketin ACKD-tuotteita, ja lisäksi vielä muita n. kolmeksi päiväksi. Ajattelin että josko nyt ainakin viikon niillä kokeilisin. Haluaisin että paino siinä oikeasti vähän lähtisi taas alaspäin, ja toisaalta kiinnostaa kokeilla onko minusta siihen edes. Koska jos laihdutusleikkaukseen lopulta päätyisin, niin kuitenkin pitäisi se pussikuuri siinä edeltävästi vetää läpi. Paras siis kokeilla nyt heti pian onnistuuko homma. Noilla tuotteilla olisi mahdollista saada itsensä ketoosiinkin, mutta en vielä tiedä haluanko sitä. Olen kerran elämässäni ketoosiin itseni hankkinut ihan koemielessä, ja se on aika rankka se alku. Mutta onhan tässä vielä aikaa sitä tuumailla. Joka tapauksessa tuntuu turvalliselta ajatella, että sitten joulun jälkeen on luvassa kurinpalautus, että silloin painon pitäisi alaspäin lähteä. Tosin, en todellakaan haluaisi tuota pientä kuuria sen vuoksi, että joulukiloja pudottaisin!

Tänään aamulla pudotin postin kuljetettavaksi kirjeen, joka menee ravitsemusterapeutille. Kolmen päivän ruokapäiväkirja ja useita testejä ja kyselyjä oli sisältönä. Kahden viikon päästä on aika sitten. Vähän jännittää mitä mahtaa hän sanoa pätkäpaastoilustani ja kaikesta. Toivoisin ettei ainakaan tyrmäisi sitä, koska oikeasti uskon että tämä sopii minulle. Enkä myöskään haluaisi että minua painostettaisiin millekään pitkälle ene-kuurille. En oikein tiedä mitä odottaa, selvästikään. Pitää nyt vain malttaa odotella nämä kaksi viikkoa, ja avoimin mielin mennä sitten vastaanotolle.

Vielä tämänhetkinen fiilikseni leikkauksen suhteen. Se on vaihdellut koko ajan, ihan päivästä on kiinni mitä ajattelen. Mutta nyt olen jo jonkin aikaa ajatellut, että leikkaukseen menen jos pääsen. Ja jos en pääse, niin sekin on sitten tavallaan ihan ok, sitten ei kuulukaan sinne päästä. Katsotaan, katsotaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos että kommentoit blogiini! Minulla on kommenttien valvonta käytössä, joten älä hämmästy sitä ettei viestisi näy heti. :)