perjantai 13. joulukuuta 2013

Eiiiiii ole minun juttu ...

... ei kertakaikkiaan ole. Huh. Eilen vielä olo oli hyvä ja tuntui helpolta tämä pussittelu. Illalla alkoi omituinen olo hiipimään, enkä meinannut saada nukuttuakaan, ja paleli kovasti. Mutta se ei ollut mitään aamuun verrattuna! Aamulla heräsin päänsärkyisenä, palelevana, tärisevänä ja huimaavana. Niin hirveä olo, ettei puhettakaan että olisin voinut lähteä töihin. Migreeniä minulla on muutenkin, joten otin lääkkeen ja menin uudelleen nukkumaan saatuani lapsen lähtemään kouluun. Join myös yhden vaniljapirtelön. Nukuin koko lapsen nelituntisen koulupäivän ajan, semmoista houreista unta, tuntui kuin maailma olisi kieppunut ihmeellisesti. Ja herättyäni olo oli niin voimaton, etten kyennyt mihinkään.

Minulla on ammattini puolesta liuskoja, joilla voi virtsasta stiksata kaikki oleelliset jutut, myös ketoaineet näkyvät siinä. Olen joka päivä katsonut testin, mielenkiinnosta. Eilen ketoaineita ei ollut, mutta tänäänpä olikin. Viides päivä (jos otetaan maanantain paastopäivä huomioon) ja nyt jo ketoosissa, hämmentävää. Olen kyllä katsonut ettei hiilarit ole nousseet yli 70g:n jne., mutta silti se yllätti. Enemmän kuitenkin yllätti se, että olo oli näin hirveä.

Päivän mittaan olo vain paheni, ja pääkin alkoi tulla uudelleen kipeäksi, vaikka olin siis ihan tuhdin täsmälääkkeen ottanut migreeniin aamulla. Pyörryttävä olo, heikotus, päänsärky, pahoinvointi. Ei, minä en halua tämmöistä, tämä ei sovi minulle. Voi olla, että jos vain väkisin sinnittelisi, olo menisi ohi. Mutta juuri nyt minulla ei ole yksinkertaisesti aikaakaan siihen, että makaisin raatona kotona kykenemättä tekemään mitään. Luulen, että semmoinen osapusseilu sopisi minulle paremmin, ja nuo paastopäivät. Paino kyllä näyttäisi putoavan, sitä ei voi kieltää, mutta ei niin ei. En tiedä mitä teen sitten jos pääsen leikkaukseen ja minun on pakko pusseilla. Tosin jos ei anna mennä ketoosiin, niin ei kai se olo sitten niin huonoksi mene? Tiedä tuota. Minä tosin taidan aika helposti mennä ketoosiin, huomasin sen jo muutama vuosi sitten kun ihan syömällä sitä kokeilin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos että kommentoit blogiini! Minulla on kommenttien valvonta käytössä, joten älä hämmästy sitä ettei viestisi näy heti. :)