tiistai 10. joulukuuta 2013

Pussikeittokokeilu nro 1

No niin. Tein päätöksen, josta jo eilen vähän vihjasin. Kokeilen ensimmäistä kertaa elämässäni pientä pussikuuria. Eilen pidin normaalin paastopäivän (500kcal) ja tänään sitten jatkan alle 800kcal:n juttua pusseilla ja muilla ene-valmisteilla. Yhtään en tiedä miten minusta on tähän, kuinka hirveäksi syömisen himo kasvaa tms. Mutta jostain on lähdettävä. Ajatukseni tässä vaiheessa on että syön vähän kasviksia myös, ja mahdollisesti proteiinilisänä kananmunaa tms. Mutta niin että kalorit pysyvät alle 800. Ja hiilareitakin vähän laskeskelen, pikkuisen kiinnostaisi ketoosikin, vaikka se yksi ainoa kokemukseni siitä aikaisemmin on hieman ristiriitainen. Apuvälineenä minun täytynee käyttää nyt ahkerasti tätä blogia, ja kirjata taas tuonne syömisen seuranta-sivulle syömisenikin. Kaikki mahdolliset apuvälineet käyttöön. Toivoisin voivani tätä jatkaa ensi viikon keskiviikkoon nyt tällä erää, mutta täytyy sanoa että usko itseeni ei ole tällä hetkellä kovin luja. Mutta olisi kiva ensi viikon tiistaina kertoa ravitsemusterapeutille, että olen viikon eneillyt kokeeksi. Ja onnistunut siinä!

Minulla on sekalainen seurakunta erilaisia ene-tuotteita, tuskinpa merkillä kauheasti väliä on? Samantyyppisiä näyttävät olevan kuitenkin. Tämän aamun Allevo-pirtelö oli kyllä oikeasti kauhistuttavan pahaa, eli ensimmäisenä en kyllä niitä ole ostamassa lisää! Toivoa sopii että muut maistuvat edes vähän paremmille. Vaikka mitään suurta gurmeeta näistä lienee turha odottaa.

No niin, tässä siis tunnelmia ja ajatuksia ensimmäisen ene-aamupalan jälkeen, palailen asiaan varmasti melko ahkerasti nyt tässä. Vielä ei tunnu mitenkään erikoiselta, paastopäivinä kun en nykyään syö ollenkaan aamupalaa. Siihen verrattuna olen siis syönyt melkeinpä paljon!

Tällä aloitin tänään...


4 kommenttia:

  1. Heippa! Täällä yksi eneilyä kokeillut! Mulla se on toiminut todella hyvin, alku on siinä AINA kaikkein kamalinta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Kiva kuulla! Kuinka pitkiä aikoja olet eneillyt kerrallaan? Oletko paljon saanut sillä pudotettua?

      Poista
  2. Alkuvuodesta olin 10vk ravintoterapeutin "valvonnassa" ja sillon lähti 22kg, syksyllä olin taas pari viikkoa. Yhteensä enellä+ruokavaliolla tässä tammikuu-joulukuu välillä on lähtenyt 39kg :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vauh, tosi hieno saavutus. Voi että kun löytyisi itseltäkin itsekuria tuohon...

      Poista

Kiitos että kommentoit blogiini! Minulla on kommenttien valvonta käytössä, joten älä hämmästy sitä ettei viestisi näy heti. :)