maanantai 17. elokuuta 2015

Mä tein sen!

Niin mä sitten otin ja liityin viime viikolla Elixiaan. Ja olen niin innoissani siitä! Keskiviikkona kävin kirjoittamassa sopimuksen, ja torstaista alkoi jäsenyyn. Kaksi kertaa vasta olen kerennyt käydä, mutta huomaan jo että tätä mä olen kaivannut, kunnon liikuntaa. Kerrassaan mahtavaa, vaikkakin kropassa on vähän hakattu olo.

Torstaina kävin salilla, kokeilin pikkuisen kaikkea, vähän niin kuin varovaisesti herättelin lihaksia ja aerobista tuli aika paljon tehtyä. Varovaisuudesta huolimatta joka paikka tuli kipeäksi, mutta ei ihan liikaa kuitenkaan. Eilen kävin aivan mahtavalla Healthy Back-tunnilla, josta mun selkäni tykkäisi kyllä tosi paljon. Harmillista on se, että tunti poistuu elokuun lopussa syyslukkarista, mutta toisaalta vähän vastaavaa pitäisi olla luvassa jollain muulla nimellä.

Eilen huomasin pitkän alkulämmittelyn aikana, että jalkaterät vähän kipuilivat. Tämä on siis se mitä pelkään, että tuo mun reumatautini ja sen mukanaan tuomat kivut estävät noita ryhmäliikuntatunteja. Huomasin kuitenkin, että jos yhtä liikettä tai askelsarjaa ei jatku liian pitkään, kipu ei liian pahaksi pääse, vaan menee ohi nopeasti. Eikä kipu jää tunnin jälkeenkään vaivaamaan, se tuntuu vain siinä hetkessä. Voi olla, että esim. tunnin Zumba tms. voisi olla liikaa, kun koko ajan ollaan jalkojen päällä. Tänään menen kokeilemaan pyöräilytuntia, ja se myös aikaisemmin otti jalkateriin. Menen kuitenkin yhdistelmätunnille, eli vain puoli tuntia pyöräilyä ja siihen perään Core-tunti, joten toivon että jalkaterät sen jaksavat. Katsotaan, katsotaan.

2 kommenttia:

  1. Mieskin kehui tuota Healthy Back -tuntia, ja harmitteli että sitä oli tarjolla niin vähän. Minä ostin kymmenen kerran alekortin Motivukseen, ajattelin että voisihan sitä joskus Helsingissäkin pistäytyä... mutta ei niin usein että se olisi kuukausikortin arvoista. Olen ollut sen suhteen ihan liian laiska, pitäisi taas aktivoitua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kuukausimaksua jos maksaa, niin laskeskelin että pitäisi se 10 kertaa kuukaudessa oikeastaan käydä, että kannattaa. Silloin kertahinta ei enää ole paha. Tuota luultavasti tavoitteena pidänkin, eikä se tässä alkuvaiheessa ja kovassa innostuksessa vaikeaa olekaan, mutta pidemmän päälle voi olla haastavaa.

      Poista

Kiitos että kommentoit blogiini! Minulla on kommenttien valvonta käytössä, joten älä hämmästy sitä ettei viestisi näy heti. :)